Scarface ?
Hebatnya Allah
Monday, June 3, 2013 | 7:23 PM | 2 love(s)
assalamualaikum & selamat sejahtera



Alkisah pada suatu masa, di sebuah hospital bersalin di Amerika.

Maka ada lah dua orang ibu yang melahirkan sorang anak lelaki dan sorang lagi anak perempuan. Masalahnya, kedua-dua ibu tadi, mengaku yang mereka melahirkan anak lelaki tersebut !

Ni kes berebut anak lelaki la ni… .

Oleh kerana mereka melahirkan pada waktu dan masa yang sama, maka timbul lah sedikit masalah bagi menentukan ibu yang sebenar bagi anak lelaki tersebut.

Pada waktu tersebut, tiada lagi ujian DNA.

Lalu doktor pakar dari Amerika bertanya le pada kawan dia, sorang doktor dari mesir, macam mana nak selesaikan masalah tersebut. Dia orang dah buat ujian darah dah, malangnya, kedua-dua ibu tersebut
mempunyai kumpulan darah yang sama.

Lagi rumit masalah tersebut!

Jadi doktor Amerika tu tanya lah doktor dari mesir, macam mana nak selesaikan masalah ni, sebab dia dengar orang kata Islam dan Al-Quran ni agama yang sempurna, dan setiap masalah ada penyelesaiannya di dalam Al-Quran.

Maka terkedu lah doktor dari mesir tu!

Nak tak nak, doktor dari mesir tu, ajak doktor Amerika tu berjumpa dengan seorang kawannya, iaitu seorang ulama terkenal dari mesir.

Ulama dari mesir tu pun bertanya apa masalahnya. Setelah diceritakan segalanya, Ulama mesir tersebut tersenyum. 


Ulama mesir tadi suruh diperah susu kedua-dua ibu yang melahirkan anak tadi !

Dan dibuat ujian tentang kandungan kalsium, zat galian dan sebagainya ! Setelah selesai ujian, mereka diminta membawa keputusan ujian dan berjumpa semula dengan ulama tersebut. Setelah dapat keputusan ujian, maka mereka pun bertemu semula dengan ulama tersebut.

Nak tau apa keputusannya ?

Salah satu dari susu ibu tersebut, mengandungi 2 kali ganda bahan-bahan seperti kalsium, zat galian dan apa-apa yang sepatutnya berada di dalam susu ibu.
Maka ulama mesir tersebut berkata, ibu yang mempunyai susu yang mempunyai bahan-bahan 2 kali ganda itulah ibu sebenar kepada anak lelaki tersebut !

Kemudian doktor amerika tadi bertanya, apa buktinya di dalam Al-Quran, maka ulama mesir memberitahu bahawa, bahagian untuk anak lelaki itu adalah 2 kali ganda dari anak perempuan, begitu jugalah dalam soal pembahagian harta pusaka.

Jadi, oleh kerana itu adalah hukum Allah, susu ibu juga merupakan ‘harta’, maka untuk anak lelaki, adalah 2 bahagian, berbanding untuk anak perempuan!

Wallahu a'lam..
Subhanallah… Maha Agungnya Allah…

Credit goes to Facebook ;)




Older Post | Newer Post

Entries About Links Artwork


The Owner
Meet the boss
Status : Rarely online.



Before anything else, follow these rules, NO copying, spamming and any type of childish acts. You respect me, I'll definitely respect you.



Let's talk
Please be polite
Leave your footprint here, it will be easy to hit you back !




The Stars
Follow me


Thanks
Doodle

Cantik, right ? Thanks to FizGraphic



Big thanks to Miss Al